Iraq
Mesilisi Heqqide Çüşençem
Ötuken
Insan ijdimai bir barliq; yeni insanlar ozara munasivet qilişip turup
mevjutluqini qoğdiğuçi ve bext -saadetke erişkuçi barliq; şuning üçünla yer
şari insanlarning çong bir ailisi diyilidu ve muşuning üçün Afriqida
açliqtin olgen bir insanning aldida Ottura şerqtiki bir bayning mesuliyiti
bar, ottura şerqte oqta olgen bir insanning olumi aldida yavropada meyhanida
keyip surup olturğan ademnin javapkarliqi bar; mundaq bir mes'uliyetning yoq
boluşining birla şerti bar, u bolsimu bu çong ailide bir ezaliq hoquqi
bolmiğan- BDTğa bayriqi esilmiğan, dunya xeritisige ismi yezilmiğan yeni
musteqil doliti bolmiğan milletning ezaliri üçün; mesilige mana muşundaq
insanperverlik nuqtisidin qariğinimizda dunya bizge qerzdar; biz dunyağa
qerzdar emes; çünki, ikki qétim qan keçip jeng qilip musteqilliqimizni elan
qilğinimizda, aldinqisida Afğanisatndin başqa dolet bayanatimizğa qulaq
salmidi; keyinkiside çong doletlerning menpeet toqunişiğa qurban boldi,
bügün bayriqimizni qolimizğa éliş üçün bésivatqan qedemlirimiz tosalğuğa
uçravatidu. 11-sintebir veqesi yüz bergende " Bir bextsiz ikkinji bir
bextsizni bextlik qilalmaydu" diyiş arqiliq mezkur pajie heqqide alla-tova
selip ketişlerge qarşi turdum, bügün Iraq üçünmu oxşaş gepni qilimen; çünki
bizning hisdaşliqimiz , iradimiz hiçkimning derdige dava bolalmaydu;
dunyaning herqandaq yeridiki bir insanning bu mesililerdiki hisdaşliqi
helqara mesililerning bir terep qilinişida bir tesir elminti bolalaydu;
çünki ularning qolida saylam beliti bar; ular oz hökümetlirini mana muşu
mesililerde tutqan toğra-xata positsiyissige qarap turup saylam mezgilliride
jazaliyalaydu yaki mukapatliyalaydu; biz(Uygurlar) qolimizda saylam biliti
bolmiğan bir milletmiz ;şunga xelqara mesililerge pozitsiye tutqanda
mesililerning heq-nahiqini ayriş tirişçanliqida boluşimizning hajiti
yoq,ehmiyitimu yoq;bizning oylaydiğinimiz ,bu mesile bizge paydiliqmu yaki
ziyanliqmu degendin ibaret boluşi kérekki buningdin başqa tallaş yolimiz
yoq; eger tallişimizda heqiqetning terepdari bolmasliqtek bir xataliq
korulup qalsa buning sevebi bizning heqiqietni soymigenligimiz, insaniyetni
soymigenligimizdin emes ;insaniyetning bizni soymigenligidin kelip çiqqan
aqivet bolidu. Mesilige Islamiy nuqtidin qarisaq, Islam, qevmu-qerindaşliri
qiyin ehvalda bolğan kişining zakitini qobul qilmaydu; buningdin qariğanda
Islamiy siyasetmu mezlum bir musulman xelqning başqa bir musulman xelqqe
meyli maddiy meyli meniviy yardimini berelmesligini eyipke buyrimisa kérek.
Mesilini payda ziyan nuqtisidin bir kuzutup baqayli:
1. Iraq uruşi Xitay xalimayvatqan bir uruş; çünki Iraq nefitining asasliq
menpeetdarliridin biri Xitay; bu uruş Xitayning iqtisadiy menpeetige urulğan
bir zerbe ; Xitayning iqtisadiy jehettin gullinişi gerçe Xitayning
barmaqliri arisidin eqip çuşidiğan nimetni az-tola ulğaytip xelqimizge
az-tola paydisi bolidiğandek korunsimu emeliyette xelqimizning beşiğa
tenglinivatqan quralni zamanivilaşturup tehdidni kuçeytidu; dunyada
xitayning dostni kopeytip bizni yetim qalduridu;
2. Dunyaning herqandaq yeride bir milletning musteqilliqqe erişişi bizning
mesilimizge novetni yeqinlaşturuş ve xelqimizni umitlenduruş netijisini
berginidek; bir diktatorning yiqilişimu , dunyadiki başqa diktatorlarning
yiqilişiğa novetni yeqinlaşturidu; istiqbalidin endişige salidu; bu nuqtidin
eytqandimu biz üçün paydiliq bir uruş; uning ustige Buş'ning bayanatida
diyilgen " BDT'ning 2-dunya uruşi axirlaşqandin keyinki ğayisi Diktatorlarğa
qarşi turuş" degen sozlermu Xitayğa qarşi angliq yaki angsiz haldiki bir
agahlanduruş.
3. Iraq uruşida BDT'ning rolining çetke qeqilişi bizni endişige salidiğan
bir hadise emes; sevep BDT bügünki qurulmisi bilen Uygur mesilisige hel
qilğuç çare elip kelişi ihtimalidin putunley uzaq; çünki BDT'ning asasliq
orgini bolğan bixeterlik kengişining bir ezas Xitay, yene bir ezasi Rosiye
bolsa uning asiyadiki stiragik ittipaqçisi; her ikkisi ret qiliş hoquqiğa
ige; dimek davayimizda umitni BDTğa bağlaş demek umitni Xitayğa bağlaş bilen
oxşaş; şunga BDTning rolining ajizlişişi belkim dunyani BDT'ning qurulmisini
qayta tengşehske elip berişi mumkin; bumu biz üçün paydiliq bir ihtimalliq.
4. Amerika Xitayning dunyadiki birdin-bir kuçluk reqibi; Amerikining
ğalibiyiti, Xitayning siyasiy heyvisining bir qétim yerge uruluşi démektur;
düşminimizning heyvisining sunuşi biz üçün hem meniviy hem siyasiy jehettin
utuq.
5. Xelqimiz musulman,zerbige uçrap qeliş ihtimali bolğan Iraq xelqimu
musulman; xelqimiz xelqara mesililerni stiratigik menpeet közi bilen emes
ap-aq köngli ve sap hissiyati bilen közitidu; şunga RFA muxbiri Umitvar'ning
tekitliginidek Xitay hökümiti, bu pursettin paydilinip, xelqimizde emdila
şekillinişke başliğan Amerika qizğinliqini sovutuşi mumkin; buning Amerika
üçün bir payda ziyini yoq; emma Amerika başçiliğidiki ğerp bilen munasivet
qilivatqan Uygur teşkilatliriğa xelqimizning gumaniy nezer bilen qarap qeliş
ihtimalliqi bar; şunga milliy teşviqatimiz Saddam bilen Islamning
çigrasining ayrimliqidek realliqni çüşendürüşi kérek. Bügün Islam bayriqini
köturivalğan Saddamning çoqunidiğini Islam ideologiyisi emes, Baas
ideologiyisi; bu ideoligiyening ğayisi Islam dunyasini küçlendürüş emes;
çong erep milletçiligi; uning qarşi turuş obyikti ğerp bilen bille Turk,
Paris, Kurt qatarliq musulman milletler . Saddam özini Islam mediyitining
varisi dep qarimaydu, belki qedimqi Sumer ve Ur mediniyitining varisi dep
qaraydu; uning oz oğliğa qoyğan ikki isim( Uday ve Kuzay) Ereplerning
jahiliye devridiki(Islamni qobul qiliştin burunqi) ikki çong butperest
qebilining ismi; démek Baas ideologiysi Islam bilen zit bir ideologiye;
şunga bu nuqtidin qariğanda Saddamğa qarşi herket Islamğa qarşi herket emes.
Iraq uruşidin kelidiğan payda ziyan bizge bivaste emes vastilik; şunga Iraq
uruşi mesiliside biz hararetlik uruş terepdarimu ,uruşqa qarşi terepmu
bolalmaymiz; peqet uruşning aqivitidin şekillinidiğan
vaziyetni(payda-ziyanni) küzetküçi terep.
Yene bir untumasliğimiz kérek bolğan nuqta, dunayaning herqandaq yeride yuz
berivatqan yaki yuz beridiğan qan tokuluş pajiesi bizning pajiemizdek
éçinişliq emes; çünki bizde qan tokuluş emes, qan yiriğğa ayliniş; jan çiqiş
emes jan çiqalmsaliqtek éçinişliq pajie mevjut.
|